Verzending & Retourneren
Glaskunst Art bestaat uit een hecht en vakkundig team glasliefhebbers, dat uitstekend met haar klanten en diens bestellingen omgaat. Uw bestelling wordt dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid ingepakt. Dat wordt gegarandeerd genieten na aflevering!
Toch kan het zo zijn dat u graag wilt weten welke verzendmethoden wij u aanbieden of dat u - ondanks al onze inspanningen - tóch niet helemaal tevreden bent, en u uw bestelling wenst te annuleren of herroepen.
Op deze pagina vindt u dan ook alles wat hier mee te maken heeft en hoe het allemaal precies werkt. Toch nog vragen na het doornemen van onderstaande informatie, of heeft u vragen van een andere strekking?
Neem dan gerust contact op met onze KLANTENSERVICE. We helpen u graag!
Bezorgen
Glaskunst Art stuurt pakketten met PostNL, zowel binnen Nederland als wereldwijd. Wij hanteren de volgende verzendtarieven (incl. btw):
Pakketpost binnen Nederland naar uw huis- of werkadres:
- Gratis verzending
- Wordt niet bij de buren afgeleverd. Wanneer u tijdens meerdere bezorgpogingen niet
thuis bent, dan wordt uw bestelling bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt afgeleverd.
Pakketpost binnen Nederland naar een PostNL-punt:
- Gratis verzending
- U moet hier uw ID-bewijs tonen om uw pakket af te halen
Pakketpost binnen Nederland naar een pakketautomaat:
- Gratis verzending
- U krijgt van PostNL een code als het pakket voor u klaarligt in de automaat.
- Toets de code in om uw pakket uit de automaat te halen.
- PostNL bewaart uw pakket max. 72 uur in de automaat.
Pakketpost naar België, Duitsland en Luxemburg:
- Verzendkosten: € 20,-
- Gratis verzonden vanaf €200,-
Pakketpost naar Rest van Europa (EU)
- Verzendkosten: € 25,-
- Gratis verzonden vanaf €400,-
Pakketpost naar Rest van de Wereld
- Verzendkosten: € 40,-
- Gratis verzonden vanaf €600,-
U kunt uw bestelling ook op afspraak bij ons afhalen. Wij nemen met u contact op wanneer de bestelling voor u gereed staat. Hier zijn vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.
Glaskunst Art
Wolweg 24-A
3776 LP Stroe
NEDERLAND
op afspraak
Retourneren
De wens om te retourneren komt bij klanten van Glaskunst Art gelukkig zelden voor, maar natuurlijk kan het altijd gebeuren dat het door u gekochte object toch nét niet is wat u had gedacht, nét niet mooi genoeg in uw interieur past of dat u tóch wat anders in gedachten had om als glascadeau te schenken. Of dat uw zending, ondanks de uiterst zorgvuldige verpakking, tóch beschadigd aankomt.
Daarom vindt u hieronder alle informatie met betrekking tot het herroepen, annuleren en/of retourneren van (een deel van) uw bestelling.
Schade aan uw zending
Tijdens aflevering
Komt PostNL uw zending bij u afleveren, en ziet of hoort u (bijv. glasgerinkel) duidelijke schade? Dan verzoeken wij u vriendelijk om het pakket niet aan te nemen, de levering te weigeren en een klacht in te dienen bij PostNL-bezorger. Daarnaast verzoeken wij u om direct contact op te nemen met onze klantenservice, o.v.v. uw ordernummer. Hierdoor kan Glaskunst Art gebruik maken van haar recht om dergelijke claims in te dienen bij PostNL, en wanneer u de levering weigert wordt dit proces voor ons enorm vereenvoudigd.
Na aflevering
Constateert u na ontvangst van uw pakket schade aan het/de product(en)? Dan verzoeken wij u vriendelijk, doch dringend, om dit binnen 3 kalenderdagen na aflevering bij ons te melden.
Alleen op deze manier kunnen wij min of meer vaststellen dat de schade niet in uw bezit is ontstaan, maar tijdens transport, en kunnen wij u restitutie van het aankoopbedrag garanderen.
Een bestelling annuleren welke nog niet verzonden is
Heeft u een bestelling geplaatst die wij nog niet hebben verzonden, maar wilt u deze alsnog annuleren? Neemt u dan z.s.m. contact op met onze klantenservice. Wij kunnen uw bestelling doorgaans immers eenvoudig en snel annuleren, wanneer deze nog niet naar u is verzonden.
Een verzonden bestelling herroepen
Bent u niet tevreden over de geleverde producten of past het toch niet zo mooi in uw interieur? Dan heeft u het recht om binnen na aflevering en zonder opgaaf van redenen uw bestelling te herroepen.
Hier vindt u het herroepingsformulier.
Waar de meeste glaskunstwinkels een retourtermijn van slechts 14 of 30 dagen hanteren, heeft u bij Glaskunst Art maar liefst 60 dagen de tijd om uw bestelling te herroepen!
Zo bent u er immers uiteindelijk helemaal zeker of uw aankoop wel mooi in uw interieur past, of wel geheel naar wens is.
De herroepingstermijn van 60 kalenderdagen gaat pas in op de dag dat u uw bestelling daadwerkelijk heeft ontvangen.
Tijdens de herroepingstermijn dient u zorgvuldig om te gaan met zowel het product als de verpakking. Dit betekent dat u het product slechts in die mate mag uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden of niet.
Om uw bestelling te herroepen dient u ons eerst te contacteren via ons CONTACTFORMULIER, per telefoon of per EMAIL.
De mededeling dat u gebruik wilt maken van het recht om uw bestelling te herroepen, dient plaats te vinden voordat de herroepingsstermijn van 60 kalenderdagen verstreken is.
Ons retouradres is:
Glaskunst Art
Wolweg 24
3776 LP Stroe
NEDERLAND
U ontvangt altijd een retourlabel van ons.
De retourkosten zijn voor rekening van u als klant, tenzij explicitiet anders met ons overeengekomen. We zullen uw gehele aankoopbedrag, met aftrekking van retourkosten, zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw retour terugboeken. Wij gebruiken hiervoor het rekeningnummer waarmee u oorspronkelijk uw bestelling aan ons heeft betaald, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Uiteraard zijn er GEEN extra kosten aan deze terugbetaling verbonden. Wél kan het enkele dagen duren voordat de transactie op uw rekening zichtbaar is.
Daarnaast behouden wij ons het recht voor om in de volgende gevallen een deel van uw aankoopbedrag als vergoeding aan te merken, of in zijn geheel van restitutie af te zien:
- Beschadiging aan het product en/of diens fabrieksverpakking, door o.a.
- (Intensief) gebruik;
- Onzorgvuldig handelen;
- Onzorgvuldig inpakken retourzending;
- (Intensief) gebruik;
- Ontbreken van meegeleverde toebehoren, zoals
- Echtheidscertificaat;
- Product/Fabrieksverpakking;
- Meegeleverd(e) sokkeltje of display-stand;
- Echtheidscertificaat;
De meeste glasobjecten worden vanaf de fabriek met originele productverpakking aan ons geleverd, denk aan bijvoorbeeld Kosta Boda. Er wordt dan ook, zowel door ons als de fabrikant, veel waarde gehecht aan de mooie productverpakking. Een glasobject zonder of met beschadigde verpakking is dan ook door ons niet meer via de reguliere weg aan te bieden, en daalt altijd in waarde. Daarom is er in dat geval sprake van omzetderving, en hebben we dit meegenomen in bovenstaande criteria.
Bij vragen kunt u gerust contact opnemen met onze klantenservice of onze Algemene Voorwaarden raadplegen.
Een product ruilen
Wanneer u een item wilt ruilen verzoeken wij u een nieuwe bestelling te plaatsen via onze online kristalwinkel. Het te retourneren glasobject kunt u naar ons retourneren zoals hierboven beschreven.
Als u een nieuwe bestelling plaatst, hoeft u uiteraard de retourkosten niet te betalen. Geef aub altijd het nieuwe ordernummer aan ons door.
Problemen met uw bestelling of aflevering
Is uw product tijdens het transport beschadigd of kwijt geraakt, of heeft u niet het juiste product ontvangen? Neem dan - ook bij andere vragen of problemen omtrent de levering - gerust contact op met onze klantenservice.
Heeft u nog vragen met betrekking tot ons retourbeleid? Neem dan contact met ons op, of raadpleeg onze Algemene Voorwaarden.