Menu
EUR
  • Grootste collectie, +1000 glasobjecten
  • Gratis verzending binnen NL
  • 30 dagen bedenktijd, gratis retourneren
  • Veilig betalen, ook achteraf op factuur

Verzending & Retourneren

Glaskunst Art bestaat uit een hecht team van glasliefhebbers, dat alles doet om uw pakket veilig naar het leveradres te krijgen, en ook daarna garant staat voor de beste service. Hieronder kunt u inzien wat dit precies inhoudt.

Inhoudsopgave:

  1. Verzending naar huis- of werkadres
  2. Verzending naar PostNL-punt (PakjeGemak)
  3. Internationale Verzending
  4. Uw bestelling annuleren/retourneren

Verzending naar uw huisadres of werkadres via PostNL

Voor de verzending binnen Nederland betaalt u bij Glaskunst Art géén verzendkosten. Uiteraard verpakken wij uw aangekochte glasobject(en) altijd uiterst zorgvuldig, en verzenden wij enkel verzekerd.

Hier zijn vanuit PostNL wél de volgende voorwaarden aan verbonden:

  • Alleen bezorging op huisadres, dus niet bij de buren.
  • Handtekening voor ontvangst vereist.

Wij markeren uw bestelling als verzonden, zodra wij uw zending overdragen aan PostNL. Vervolgens gaat uw zending naar het sorteercentrum van PostNL, en na de eerste scan in het sorteercentrum ontvangt u van ons een automatische mail met track/trace code.
De PostNL-email ontvangt u doorgaans dezelfde avond nog. Bij extreme drukte (bijv. rond feestdagen) kan dit iets langer in beslag nemen.

Verzending naar PostNL-punt (PakjeGemak)

De PakjeGemak-vezendmethode van PostNL biedt grote uitkomst wanneer u niet thuis kunt zijn, vanwege bijvoorbeeld werk. PakjeGemak stelt u in staat om uw zending af te laten leveren bij een PostNL-punt bij u in de buurt, waar u vervolgens uw zending kunt ophalen op een moment dat u het beste uitkomt.

Hier zijn ook enkele voorwaarden aan verbonden:

  • Haal uw pakket op binnen 1 week
    Haalt u het pakket niet binnen 1 week op, dan wordt het door het desbetreffende PostNL-punt automatisch naar ons teruggestuurd. Als dit gebeurt kunnen wij het uiteraard opnieuw voor u verzenden, maar hier zijn dan verzendkosten (€ 6,95) aan verbonden.
  • Neem ter controle een geldig identiteitsbewijs mee (geen kopie)
    Dit is óók van toepassing wanneer u uw zending door een ander laat ophalen. Deze persoon
    moet dan óók uw huisadres kunnen opgeven.

  • De automatische track/trace mail werkt voor PakJeGemak precies hetzelfde zoals hierboven is vermeld bij verzending naar huis- of werkadres

Internationale Levering

Glaskunst Art biedt wereldwijde bezorging! Via onze website kunt u uw bestelling direct laten afleveren over de gehele wereld. Uiteraard wordt uw zending zeer zorgvuldig ingepakt en verzekerd verzonden.

Heeft u hier hulp bij nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.

* De levertijden verschillen per product, en bij elk product wordt dan ook door ons de actuele levertijd getoond.


Retourneren

De wens om te retourneren komt bij klanten van Glaskunst Art gelukkig zelden voor, maar natuurlijk kan het altijd gebeuren dat het door u gekochte object toch nét niet is wat u had gedacht, nét niet mooi genoeg in uw interieur past of dat u tóch wat anders in gedachten had om als glascadeau te schenken. Of dat uw zending, ondanks de uiterst zorgvuldige verpakking, tóch beschadigd aankomt.

In dat geval kunt u binnen 30 dagen na de ontvangst van uw bestelling een retouraanvraag bij ons indienen voor uw bestelling, of een deel daarvan. 

Normaliter komen de kosten van retourzending voor uw rekening, maar bij Glaskunst Art is dat niet het geval. 

Wij krijgen zeer weinig retouren, en we zijn dusdanig overtuigd van onze kwaliteit dat Glaskunst Art de retourzending betaalt.

Mocht u dus iets willen retourneren, dan heeft uw bestelling bij Glaskunst Art u dus echt helemaal niets gekost!

Schade aan uw zending

Tijdens aflevering

Komt PostNL uw zending bij u afleveren, en ziet of hoort u (bijv. glasgerinkel) duidelijke schade? Dan verzoeken wij u vriendelijk om het pakket niet aan te nemen, de levering te weigeren en een klacht in te dienen bij PostNL-bezorger. Daarnaast verzoeken wij u om direct contact op te nemen met onze klantenservice, o.v.v. uw ordernummer. Hierdoor kan Glaskunst Art gebruik maken van haar recht om dergelijke claims in te dienen bij PostNL, en wanneer u de levering weigert wordt dit proces voor ons enorm vereenvoudigd.

Na aflevering

Constateert u na ontvangst van uw pakket schade aan het/de product(en)? Dan verzoeken wij u vriendelijk, doch dringend, om dit binnen 3 kalenderdagen na aflevering bij ons te melden.

Alleen op deze manier kunnen wij min of meer vaststellen dat de schade niet in uw bezit is ontstaan, maar tijdens transport, en kunnen wij u resistutie van het aankoopbedrag garanderen.

Een bestelling annuleren welke nog niet verzonden is

Heeft u een bestelling geplaatst die wij nog niet hebben verzonden, maar wilt u deze alsnog annuleren? Neemt u dan z.s.m. contact op met onze klantenservice. Wij kunnen uw bestelling doorgaans immers eenvoudig en snel annuleren, wanneer deze nog niet naar u is verzonden.

Een verzonden bestelling herroepen

Bent u niet tevreden over de geleverde producten of past het toch niet zo mooi in uw interieur? Dan heeft u het recht om binnen 30 dagen na aflevering en zonder opgaaf van redenen uw bestelling te herroepen.

De herroepingstermijn bedraagt 30 kalenderdagen, gerekend vanaf de dag dat u uw bestelling daadwerkelijk heeft ontvangen.

Tijdens de herroepingstermijn dient u zorgvuldig om te gaan met zowel het product als de verpakking. Dit betekent dat u het product slechts in die mate mag uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden of niet.

Om uw bestelling te herroepen dient u ons eerst te contacteren via ons CONTACTFORMULIER, per telefoon of per EMAIL.

De mededeling dat u gebruik wilt maken van het recht om uw bestelling te herroepen, dient plaats te vinden voordat de herroepingsstermijn van 30 kalenderdagen verstreken is.

Ons retouradres is:


Glaskunst Art
Wolweg 24
3776 LP Stroe
NEDERLAND

U ontvangt altijd een retourlabel van ons.

De retourkosten zijn voor rekening van u als klant, tenzij explicitiet anders met ons overeengekomen. We zullen uw gehele aankoopbedrag, met aftrekking van retourkosten, zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw retour terugboeken. Wij gebruiken hiervoor het rekeningnummer waarmee u oorspronkelijk uw bestelling aan ons heeft betaald, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

Uiteraard zijn er GEEN extra kosten aan deze terugbetaling verbonden. Wél kan het enkele dagen duren voordat de transactie op uw rekening zichtbaar is.

Daarnaast behouden wij ons het recht voor om in de volgende gevallen een deel van uw aankoopbedrag als vergoeding aan te merken, of in zijn geheel van restitutie af te zien:

  • Beschadiging aan het product en/of diens fabrieksverpakking, door o.a.
    • (Intensief) gebruik;
    • Onzorgvuldig handelen;
    • Onzorgvuldig inpakken retourzending;
  • Ontbreken van meegeleverde toebehoren, zoals
    • Echtheidscertificaat;
    • Product/Fabrieksverpakking;
    • Meegeleverd(e) sokkeltje of display-stand;

De meeste glasobjecten worden vanaf de fabriek met originele productverpakking aan ons geleverd, denk aan bijvoorbeeld Kosta Boda. Er wordt dan ook, zowel door ons als de fabrikant, veel waarde gehecht aan de mooie productverpakking. Een glasobject zonder of met beschadigde verpakking is dan ook door ons niet meer via de reguliere weg aan te bieden, en daalt altijd in waarde. Daarom is er in dat geval sprake van omzetderving, en hebben we dit meegenomen in bovenstaande criteria.

Bij vragen kunt u gerust contact opnemen met onze klantenservice of onze Algemene Voorwaarden raadplegen.

Een product ruilen

Wanneer u een item wilt ruilen verzoeken wij u een nieuwe bestelling te plaatsen via onze online kristalwinkel. Het te retourneren glasobject kunt u naar ons retourneren zoals hierboven beschreven.

Als u een nieuwe bestelling plaatst, hoeft u uiteraard de retourkosten niet te betalen. Geef aub altijd het nieuwe ordernummer aan ons door.

 

Problemen met uw bestelling of aflevering

Is uw product tijdens het transport beschadigd of kwijt geraakt, of heeft u niet het juiste product ontvangen? Neem dan - ook bij andere vragen of problemen omtrent de levering - gerust contact op met onze klantenservice.

Heeft u nog vragen met betrekking tot ons retourbeleid? Neem dan contact met ons op, of raadpleeg onze Algemene Voorwaarden.

 

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00

Uw bestelling wordt gratis verzonden (binnen NL).

0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »